Zizzi er et af de førende brands i Europa inden for plussize tøj til kvinder, og har gennem de senere år leveret en stærk turnaround, hvor digitalisering har været omdrejningspunktet for den fremtidige retning. Zizzi har en ambition om at blive den førende plussize platform til kvinder og har i den proces et ønske om at skærpe deres positionering for at øge det organiske salg. Samtidig ønsker de også at bygge på forretningen ved at dygtiggøre sig yderligere i det mediedrevne salg, for at kunne sætte tempo på skaleringen.
I den forbindelse, var MadeAbout engageret til at analysere væsentlige dele af forretningen med henblik på at danne strategiske anbefalinger for fremtidig vækst. Dette indfattede blandt andet en dybdegående analyse af Zizzis medieinvesteringer med henblik på at løfte effekten heraf, en gennemgribende analyse af virksomhedens identitet og derigennem strategiske anbefalinger til, hvordan virksomheden styrker sin position og organiske salg. En væsentlig faktor i processen var, at hjælpe virksomheden i gang med at arbejde henimod mere vedvarende konkurrencemæssige fordele, så succesen i mindre grad baseres på ren taktisk eksekvering.
Læs mere om Zizzi her eller tag kontakt for at høre mere om casen.