Denne tekst er genereret af ChatGPT for at vise, hvor reflekterede indlæg man allerede kan producere via AI. Kunstig intelligens (AI) har været en af ​​de mest bemærkelsesværdige teknologiske fremskridt i det 21. århundrede. Det er en teknologi, der simulerer menneskelig intelligens og lærer af data...

Kender I følelsen, når man forsøger at sætte en masse nye aktiviteteri gang, men hvor effekten heraf kan være svær at få øje på? En situation, hvor derknokles benhårdt på at nå i mål med opgaverne uden at det reelt flytter forretningen.For mig at se,...

Et af de emner jeg kontinuerligt reflekterer over, omhandler nye forretningsmodeller og deres evne til at vinde markedets gunst ved at ændre spillereglerne i forhold til det etablerede marked. Jeg forholder mig særligt til to essentielle input, som jeg anser som altafgørende for at forstå,...

Der er meget læring at hente, ved at forstå den historiske udvikling i det marked I opererer i. I dette interview fra 1997 taler Jeff Bezos om, hvordan han kom på idéen til Amazon og løfter sløret for et, allerede dengang, innovativt supply chain setup. Dataene...

Er I en producent eller grossistvirksomhed, så har I måske gået med tanken om at begynde også at afsætte jeres varer direkte mod slutbrugeren (D2C). Digitaliseringen har i hvert fald medført et stort potentiale for netop det. I dette indlæg belyser vi nogle af de...

I en tid hvor digitaliseringen medfører skærpede konkurrencevilkår og hvor vi ser et marked der gradvist snævrer ind, er det vigtigere end nogensinde, at I løbende genbesøger jeres positioneringsstrategi for at beskytte jeres eksistensberettigelse. Grundlæggende omhandler positionering det strategiske arbejde med at give kunderne en særlig...

Når den daglige drift brager afsted, kan det være svært at have overskuddet til at stoppe op og tage temperaturen på egen forretningsmodel og den udvikling, der sker i markedet. Specielt mens tingene går godt, hvor der opstår en faktor i, at man ikke ønsker...

I forlængelse af seneste artikel, vil jeg i dette indlæg zoome nærmere ind på tre kommercielle områder, hvor man kan skabe vækst ved at udnytte dele af det potentiale, som den digitale udvikling har medført. Omdrejningspunktet er insourcing, data og nytænkning af de kommercielle arbejdsgange...