Digital konsulent i øjenhøjde
MadeAbout Consulting blev stiftet i Januar 2020 af mig, Mads Kivi Jensen.
Jeg havde et brændende ønske om at skabe en konsulentvirksomhed, som kunne kombinere dyb indsigt med effektiv praksis for at kunne hjælpe mine kunder til digital succes. Jeg ville være en digital konsulent i øjenhøjde.
Jeg oplevede nemlig en branche, hvor mange virksomheder:
1) Ikke udnyttede digitale salgskanaler til at skabe nye vækstpotentialer
2) E-commerce løsninger som blev alt for dyre, fordi bureauet starter timetaksten til kodning hver gang noget nyt skulle laves eller testes
3) IT arkitektur, som ikke er hensigtsmæssig og ender i ERP implementering, som aldrig når i mål
4) Et mediemiks, som er præget af en sammensætning, hvor mediebureauerne tjener flest penge – og ikke dér hvor kunden får mest effekt 5) Alt for omkostnings- og procestunge contentproduktioner, som gør det svært at agere agilt
6) generelt for stor afhængighed af eksterne bureuer
7) Manglende evne til at omdanne data til praktiske indsigter.
Det var disse symptomer, som jeg gerne ville bruge mine erfaringer til at afhjælpe, som digital konsulent gennem uvildig rådgivning. Det behøves nemlig slet ikke blive så dyrt, som mange digitale transformationer ender med – og samtidig kan resultatet blive bedre.
Min erfaring
Mine cases som digital konsulent tæller både B2B og B2C virksomheder – og alt fra store virksomheder som Bestseller og Zizzi, til mindre virksomheder som Aida, ByAulum, Dyberg Larsen, Sengetid, High on Life, Grundled, Grown-up Licenses, Hosc Nordic m.fl. Jeg har også beskræftiget mig med virksomheder i start-up og scale-up stadiet.
Inden jeg startede selv, var jeg senest ansat i direktionsroller som CCO og CDO hos Søstrene Grene, hvor jeg drev den kommercielle og digitale udvikling og byggede den digitale organisation fra bunden. Det har vist sig at være af forretningskritisk karakter for Søstrene Grene, og casen er mange gange blevet fremhævet som en af de stærkeste transformationscases i landet. Det har blandt andet også bevirket at jeg har været nomineret 2 gange til Årets CMO i Danmark, 4 gange på M-List og været eksponering på Berlingskes talent100. Derudover har jeg også tidligere været International Marketingchef for Jack & Jones, Bestseller. Desuden har jeg bestyrelseserfaring fra Sengetid, PicoPublish, Adjust Digital, No Zebra og Kisspadel.
Uddannelse
Uddannelsesmæssigt bringer jeg en kandidatgrad fra Aarhus Universitet, En toplederuddannelse fra Scandinavian Executive Institute/Insead, og en bestyrelsesuddannelse fra Erhvervsakademi Dania.
Læs hele mit CV på Linkedin her:
Du er også meget velkommen til at læse nærmere om mine cases og services.
