B2B og B2C: Når to forretningsben forstærker hinanden! Mange B2B-virksomheder tøver fortsat med at træde ind på B2C-markedet, af frygt for at det kan underminere deres kerneforretning - og "save den gren over de sidder på". Men sandheden er, at B2C ikke bare kan sameksistere med...

Fra drift til innovation - det vigtige gearskifte! De fleste af os kender vidst til den frustration der opstår, når ambitionen om at skabe innovation konstant bliver tvunget på pause af den daglige drift. Men hvis ikke der sker et gearskifte, risikerer man at blive overhalet,...

3 typiske årsager til digital transformation slår fejl Jeg har et brændende ønske om at vi bliver endnu bedre i DK til at høste frugterne af digital transformation, så vores traditionsrige virksomheder, kan forblive konkurrencedygtige. Men jeg oplever desværre nogle faldgrupper, som spænder ben for den...

5 tips til at lykkes med digital transformation i SMV Digital transformation kan virke overvældende for SMV'er – især når ressourcerne er begrænsede, og den daglige drift brager derudaf. Men det behøver ikke være så komplekst. Her er fem tips til at komme godt fra start: 1)...

Sæt tempo på den digitale transformation Digital transformation er ikke længere en mulighed, men en nødvendighed for virksomheder, der ønsker at forblive relevante og konkurrencedygtige i en hastigt digitaliseret verden. Det handler ikke kun om at implementere nye teknologier, men om at ændre måden, en virksomhed...

AI og grundene til, hvorfor I ikke kan ignorere det Kunstig intelligens (AI) har været en af de mest bemærkelsesværdige teknologiske fremskridt i det 21. århundrede. Det er en teknologi, der simulerer menneskelig intelligens og lærer af data uden menneskelig indgriben. AI er allerede en integreret...

Gode råd til skalering af webshop Når du skal igang med en skalering af din webshop, handler det i høj grad om at være dygtig til at tiltrække og konvertere flere kunder. En skalerbar marketingstrategi er afgørende for at nå nye målgrupper og maksimere salget. I...

Gode råd til kommerciel strategi Kender I følelsen, når man forsøger at sætte en masse nye aktiviteteri gang, men hvor effekten heraf kan være svær at få øje på? En situation, hvor derknokles benhårdt på at nå i mål med opgaverne uden at det reelt flytter...

Når nye forretningsmodeller ser dagens lys Et af de emner jeg kontinuerligt reflekterer over, omhandler nye forretningsmodeller og deres evne til at vinde markedets gunst ved at ændre spillereglerne i forhold til det etablerede marked. Jeg forholder mig særligt til to essentielle input, som jeg anser...

Tips til at minimere dine IT omkostninger IT er en kritisk del af enhver moderne virksomhed, men omkostningerne kan hurtigt løbe løbsk, hvis ikke de styres omhyggeligt. Mange tror, at besparelser i IT betyder at skære ned på funktionaliteten, men det er ikke nødvendigvis tilfældet. Med...

Amazon, da det hele begyndte Der er meget læring at hente, ved at forstå den historiske udvikling i det marked I opererer i. I dette interview fra 1997 taler Jeff Bezos om, hvordan han kom på idéen til Amazon og løfter sløret for et, allerede dengang, innovativt...

Direct to consumer salg (D2C) Er I en producent eller grossistvirksomhed, så har I måske gået med tanken om at begynde også at afsætte jeres varer direkte mod slutbrugeren (D2C). Digitaliseringen har i hvert fald medført et stort potentiale for netop det. I dette indlæg belyser...

Forstå organisk salg og strategisk positionering I en tid hvor digitaliseringen medfører skærpede konkurrencevilkår og hvor vi ser et marked der gradvist snævrer ind, er det vigtigere end nogensinde, at I løbende genbesøger jeres positioneringsstrategi for at beskytte jeres eksistensberettigelse. Grundlæggende omhandler positionering det strategiske arbejde med...

Digitaliseringens påvirkning på markedet Når den daglige drift brager afsted, kan det være svært at have overskuddet til at stoppe op og tage temperaturen på egen forretningsmodel og den udvikling, der sker i markedet. Specielt mens tingene går godt, hvor der opstår en faktor i, at...

Derfor bør I insource marketing I forlængelse af seneste artikel, vil jeg i dette indlæg zoome nærmere ind på tre kommercielle områder, hvor man kan skabe vækst ved at udnytte dele af det potentiale, som den digitale udvikling har medført. Omdrejningspunktet er insourcing, data og nytænkning...