Digital konsulent B2B

Digitalisering i B2B er ikke blot et spørgsmål om nye systemer eller teknologier. Det handler grundlæggende om at gentænke forretningsgangene og bruge digitaliseringen til at minimere den kompleksitet som gennesyrer mange B2B forretninger. Samtidig kan det åbne op for helt nye vækstpotentialer. Som uvildig digital konsulent hjælper jeg B2B virksomheder med at vise vejen til, hvordan man (ofte med relativt enkle greb), kan skabe øget konkurrencekraft og blive mere tidssvarende.

Mads Kivi Jensen, Uvildig forretningsrådgiver og digital konsulent

Bred erfaring med digitalisering

Mit navn er Mads Kivi Jensen, og jeg har bred erfaring med digital transformation. Både fra min tid som C-level direktør med ansvaret for digital transformation i en af danmarks mest anerkendte cases, fra mine erfaringer i bestyrelseslokalet i en række spændende virksomheder, og fra mit virke som selvstændig konsulent gennem de seneste 5+ år. 

Mine cases tæller både produktionsvirksomheder og brandowners – særligt inden for lifestyle segmentet, men også fra andre sektorer.  Uanset branche, er mit fokus det samme: At skabe strategisk klarhed, organisatorisk forankring og forretningsmæssig effekt.       

Jeg er bosat i Aarhus, men arbejder med kunder over hele landet. Min tilgang er åben og samarbejdsorienteret – både fordi det skaber bedre løsninger, og fordi digitale forandringsprocesser kræver tillid og tæt dialog på tværs af organisationen.

Fra kompleksitet til skalerbarhed: Unified Commerce i B2B

Kompleksitet og B2B går ofte hånd i hånd. Mange B2B virksomheder kæmper nemlig med at navigere i de uhensigtsmæssige forretningsprocesser, som gradvist er opbygget gennem årene. Det kommer gerne til udtryk ved et komplekst ordreindtag på tværs af key account salg, salg i app, ordrer tastet direkte i ERP, ordrer fra webshop m.fl. Læg dertil en ofte uoverskuelig prisstruktur og kunder, som forventer særbehandling. Dette resulterer ikke kun i interne processer, der er svære at vedligeholde og skalere, men også i en fragmenteret kundeoplevelse.

Løsningen på dette kan være at tænke i unified commerce, hvor I f.eks. kan bruge jeres webshop, som en primær hub for jeres ordreindtag og som kan håndtere forskellige kundetyper (forhandlere, dropshippere, OEM, distributører, B2C kunder m.fl).

… og det bedste er, at det behøver slet ikke at blive hverken en uoverskuelig økonomisk investestering eller ske på én gang – hvis I ved, hvordan I skal gribe processen an

Vil du vide mere?

Er du nysgerrig på, hvordan jeg evt. vil kunne hjælpe jer, så tag endelig kontakt, så vi kan tage en uforpligtende snak om jeres digitale udfordringer og ambitioner. Ellers er du også velkommen til at læse nærmere om mine services og cases.